16:49

ciasto z porzeczkami


Hej!
Ostatnio sporo czasu spędzam w kuchni próbując nowych przepisów na ciasta. Będąc na działce zerwałam trochę porzeczek, więc dziś to one będą w roli głównej.

Składniki: 
20dag mąki 
20 dag cukru 
jajko 
3 białka 
łyżeczka zmielonego cynamonu 
pół kostki margaryny 
50dag porzeczek 

Przepis: 
Mąkę przesiej na stolnicę. Zrób wgłębienie i dodaj 6.5dag cukru, jajko, zmielony cynamon. Wymieszaj te składniki. Margarynę pokrój na kawałki, wymieszaj całość i zagnieć wszystkie składniki na gładkie ciasto. Włóż je do lodówki na pół godziny. 

Przygotuj formę i posmaruj ją masłem. Ciasto rozwałkuj i wyłóż nim formę. Nakłuj ciasto w kilku miejscach widelcem, nagrzej piekarnik do temp. około 200 stopni i wstaw ciasto na 20 minut. Zostaw do ostygnięcia. 

Porzeczki zdejmij z gałązek, umyj. Białka ubij na bardzo sztywną pianę, pod koniec ubijania wsyp resztę cukru, a następnie dodaj porzeczki i delikatnie wymieszaj łyżką. Masę rozłóż na ciasto. 

Włóż do piekarnika nagrzanego do 150 stopni i piecz przez 20 minut. 




Pozdrawiam! 

27 komentarzy:

  1. ale mi ochoty narobiłaś!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmmm, wygląda pysznie! Ja dużo piekę, także takie tarty. Możesz zrobić to samo z gruszkami, próbowałam i tarta wyszła genialnie ;))
    inspiredbymysmile.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ;) wyglada smakowicie . Uwielbiam porzeczki ; p
    http://crossstitchandbracelets.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ja dawno nie jadłam porzeczek...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pyszności :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie za porzeczkami średnio przepadam - choć to ciasto prezentuje się bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda baaardzo smakowicie:))

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis na ciasto wcale nie wydaje być się trudny, a ciasto wygląda na bardzo smakowite! ;)) Chyba będę musiała wypróbować swoich sił w kuchni :D

    Pozdrawiam, stylstynka.blogspot.com :*

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda yummy :)

    pozdrawiam,
    http://annsthing.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. o jaaa, a nawet mam porzeczki w lodówce :D wygląda bardzo zacnie! zapisuję przepis, może zrobię na przyjazd rodziców jak się tylko zmotywuję :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak pysznie wygląda to ciasto! Mmm uwielbiam ciasta z owocami :-)

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. takiego ciasta jeszcze nie jadłam, ale wygląda pysznie , mmm



    ps. a u mnie? METALICZNE MOKASYNY - MUST HAVE SEZONU

    OdpowiedzUsuń
  13. Smacznie wygląda. I proste w przygotowaniu. Chyba się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. ooo, oddałabym życie za ten smakołyk!

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda super smakowicie!<3

    OdpowiedzUsuń
  16. Wygląda przepysznie! Szkoda że zupełnie nie mam talentu do gotowania :P

    OdpowiedzUsuń
  17. mmmm pychotka :) aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję za komentarz:) i zapraszam częściej.
    Mam w ogrodzie duży krzak z porzeczkami i chyba trzeba będzie zrobić wreszcie z tego pożytek:), przepis wydaje się być prosty, a ciasto w smaku pewnie wspaniałe.
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale pycha. :D Muszę zrobić :) w końcu porzeczki są w całkiem przystępnej cenie :)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuje za to, że jesteście! Jeśli jesteś anonimem podpisz się imieniem lub przezwiskiem, będzie mi łatwiej odpowiedzieć. Proszę mnie nie zapraszać do wymian na obserwatorów i na blogi, bo zacznę gryźć.

Copyright © 2016 różowa szminka , Blogger